
Jurij Ignat ezredes, az Ukrán Fegyveres Erők Légierejének kommunikációs vezetője elmondta, hogy hány repülőgépre van szüksége Ukrajnának ahhoz, hogy hatékony légierővel rendelkezzen az oroszok elrettentésére.
„Maguknak a repülőgépeknek különböző típusúaknak kellene lenniük. Az F-16 egy többcélú repülőgép. Képes a levegőben működni, légi célpontok, földi célpontok és felszíni célpontok ellen. A repülésben vannak specifikus, eltérő feladatok, amiket az előbb említettem. Becslések voltak arról, hogy hány különböző típusú repülőgépről van szó. Nos, körülbelül 200-ról az ország hatékony védelmére” – mondta az UP-nek adott interjúban .
Elmondása szerint a 90-es évek elején Ukrajnának ezer repülő és nem repülő repülőgépe volt.
„A Szovjetunió, még akkor is, ha – ahogy nevezték – szocialista tábor országai voltak, továbbra is növelte mind az Ukrajna területén állomásozó nukleáris erők, mind a taktikai nukleáris robbanófejek hordozóinak csoportosítását. Ugyanolyan Tu-160-as, Tu-95-ös, Tu-22M3-as repülőgépeink voltak Ukrajnában, a Poltavai régióban. Sok frontvonalbeli repülőgép, bombázó is volt Dubnóban, Sztarokosztyantynivban. Ez egy hatalmas légierős csoportosítás, hogy szükség esetén Nyugatra irányítsák őket. A 90-es években és a 2000-es évek elején valami elrothadt, valamit eladtak Afrikának és más országoknak. Ezért a hatékonyságot ma nem a mennyiség, hanem a modernizáció és az innováció méri” – mondta Ignat.
Azt állítja, hogy az orosz ukrajnai csapások intenzitása attól függ, hogy Oroszország kap-e támogatást más országoktól:
„Ez is fontos. Megértjük, mely országok. Hatékony szankciókat várunk partnereinktől. Nem számít, mennyire próbálják megakadályozni a nyugati technológiák beszerzését Oroszországból, nyugati elemeket találunk a fegyvereikben. Az oroszok az olaj, a gáz és más fosszilis erőforrások eladásából származó profitnak köszönhetően gyártanak fegyvereket. Erre kellene a nyugati szankcióknak irányulniuk.”