
A csütörtökön közzétett két, mandarin nyelvű videó már az első napon több mint ötmillió megtekintést ért el a YouTube-on és az X-en. A filmek moziminőségűek, párttisztviselők belső vívódásait mutatják be, háttérben luxusautókkal és felhőkarcolókkal – míg végül a szereplők kapcsolatba lépnek a CIA-val.
A szervezet igazgatója, John Ratcliffe az Associated Pressnek elmondta: „Kína uralni akarja a világot gazdaságilag, katonailag és technológiailag. A CIA-nak sürgősen, kreatívan és kitartással kell reagálnia erre a fenyegetésre. Ezek a videók is ennek eszközei.”
A videók végén részletes útmutatót találni arról, hogyan lehet biztonságosan kapcsolatba lépni az ügynökséggel – beleértve a darknetes elérhetőséget is. A CIA figyelmeztet: sok az álprofil, amely csak megtévesztené a leendő informátorokat.
A mostani akció része annak a tágabb kampánynak, amelyben az amerikai hírszerzés mandarin, perzsa és koreai nyelvű oldalakon keresztül is buzdítja a külföldi tisztviselőket, hogy – titokban – osszák meg vele az állami titkokat.
Korábban Oroszországban is próbálkoztak ezzel a megoldással.