
A francia lap szerint az ukrán egységek versenyeznek a találékonyságban, hogy feltöltsék soraikat.
„Sajátos vizuális kódokat hoznak létre és hangsúlyozzák vélt előnyeiket: a minőségi kiképzést, a katonai szakma megválasztásának lehetőségét, a családias szellemet” – áll a Le Monde cikkében.
A lap szerint egyre több ukrán egység hoz létre saját toborzóközpontot. Eközben mindenki másra helyezi a hangsúlyt: egyes plakátokon szigorú arcú katonák láthatók, másokon egyszerű szlogenek. „Anya, az Azovban vagyok” – hoz példát a cikk szerzője.
A Védelmi Minisztérium szóvivője, Dmitro Lazutkin elismerte a probléma súlyosságát: „Egyetlen parancsnok sem fogja azt mondani, hogy teljes mértékben elégedett a soraiban lévő katonák számával.” A mozgósítási folyamat pozitív képének kialakítása érdekében a minisztérium minden katonai egységben kommunikációs sejteket hozott létre, hogy népszerűsítsék a szolgálatot és tájékoztassák a lakosságot arról, hogyan kamatoztathatják polgári szaktudásukat a hadseregben.
A Le Monde-nak sikerült három, a 3. rohamdandárhoz csatlakozott újonccal beszélnie. A férfiak bevallották, hogy az új szerződés előnyei győzték meg őket. „Akcióra, adrenalinra vágyom. A barátaim, akik szolgálnak, azt tanácsolták, hogy jöjjek, azt mondják, őrült dolgokat csinálnak. Számomra van értelme itt lenni” – mondta a 19 éves Ihor a Kárpáthír szerint.
A lap ugyanakkor megjegyzi, hogy az újoncok teljes száma egyelőre nem tűnik lenyűgözőnek. Például a fiataloknak szánt „18-24” nevű szerződést április közepéig mindössze 500-an írták alá. „Ha az emberek azt várják, hogy csodával határos módon toborzunk, mondjuk, félmillió embert, az nem fog megtörténni. A létszámhiány állandó probléma lesz Ukrajna számára, és egyetlen kormány sem tudja majd teljesen megoldani” – kommentálta a helyzetet Mikola Bjeleskov katonai szakértő.