
A közkedvelt német autómárka jelenleg több mint 37 ezer olyan járművet tart raktáron az Egyesült Államokban, amelyeket nem érintenek az új vámok, és amelyeket el lehet adni – mondta a szóvivő, hozzátéve, hogy ez a készlet körülbelül két hónapig elegendő.
A vállalat nem üzemeltet saját gyártóüzemet az Egyesült Államokban, és minden járművét importálja. Amerikai bestsellerét, a Q5-öst a német gyártóóriás mexikói üzemében szerelik össze, míg a többi modellt németországi, magyarországi és szlovákiai gyáraiból szerzik be.
Az ingolstadti cég anyavállalata a Wall Street Journal múlt heti jelentése szerint az amerikai kereskedőket is figyelmeztette a további költségekre.
Az autóimportra most kivetett 25 százalékos vám mellett májustól 150 autóalkatrész-kategória is a pótdíj hatálya alá kerül.
A német autóipari szövetség a vámokat „katasztrofális jelzésnek nevezte a szabad, szabályokon alapuló kereskedelem számára”. Elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a német autóipar a legsúlyosabban érintettek közé tartozhat és jelentős kihívásokkal néz szembe az amerikai piacon.