Százmillió dolláros agyelszívás

„Van egy olyan rossz érzésem, mintha valaki betört volna az otthonunkba és ellopott volna valamit” – reagált az OpenAI kutatási igazgatója arra, hogy a Meta az elmúlt két hétben nyolc alkalmazottjukat csábította el. A cég most „újrakalibrálja” a fizetéseket, és kreatív módszereket keres a tehetségek megtartására.

Mark Chen, az OpenAI kutatási igazgatója szombaton egy belső memorandumot küldött a munkatársainak, amelyben biztosította őket arról, hogy a cég küzd a Meta tehetségelcsábítása ellen. A Wired által megszerzett üzenetben Chen így fogalmazott: „Van egy zsigerileg rossz érzésem, mintha valaki betört volna az otthonunkba és ellopott volna valamit.” Hangsúlyozta, hogy nem ülnek tétlenül, és Sam Altman vezérigazgatóval.

Chen közölte, hogy a cég vezetése „újrakalibrálja” a kompenzációt, és „kreatív módszereket keres a legjobb munkatársak elismerésére és jutalmazására”, válaszul ezekre az ajánlatokra. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy miközben minden dolgozóért küzdeni fog, ez nem mehet mások kárára:

„Harcolni fogok mindegyikőtökért, de az igazságosságot szem előtt tartva.”

A jelentések szerint a Meta az elmúlt két hétben nyolc OpenAI-munkatársat csábított el mesterségesintelligencia-fejlesztési törekvéseihez. A múlt héten állítólag felvette Trapit Bansal vezető kutatót és három másik OpenAI-alkalmazottat, akik megalapították a cég zürichi irodáját: Lucas Beyer, Alexander Kolesnikov és Xiaohua Zhai személyében. A The Information szombaton arról számolt be, hogy a Meta további négy mesterségesintelligencia-kutatót csábított el az OpenAI-tól.

Zuckerberg nagy áttörésre készül

A Meta agresszív toborzási kampánya az új szuperintelligencia laboratórium létrehozásának köszönhető. Az ebben közreműködő csapat körülbelül 50 alkalmazottból fog állni, akik együttműködnek Mark Zuckerberg vezérigazgatóval a szuperintelligencia kifejlesztésében – egy olyan mesterséges intelligencia létrehozásában, amely meghaladja az emberi intelligenciát a gondolkodás, a memória és a tudás terén. Állítólag Zuckerberg azt szeretné, hogy a Meta legyen az első vállalat, amely a szuperintelligenciát beépíti a cég termékeibe, például a csevegőrobotokba és az okosszemüvegekbe.

Vajon mennyi az annyi?

A Meta-vezér felkészült arra, hogy az újonnan felvett alkalmazottakat bőkezűen kompenzálja. A The New York Times beszámolója szerint 100 millió dolláros aláírási bónuszt ajánlott fel a leendő munkatársaknak. Sam Altman ezt megerősítendő, a hónap elején azt állította, hogy a Meta „százmilliós” aláírási bónuszokkal és „annál is többel” próbálja elcsábítani az OpenAI kutatóit, de a „legjobb emberei” közül senki sem fogadta el az ajánlatot.

A Meta vezetése hamisnak nevezte Altman állítását. A cég múlt heti ülésén a kiszivárgott információk szerint Andrew Bosworth technológiai igazgató azt mondta, hogy Altman valótlanságokat terjeszt az ajánlatokat illetően. A már említett Lucas Breyer ezt megerősítette, és az X-re azt posztolta, hogy nem kapott százmilliós aláírási bónuszt.

Nem ez az első hasonló eset

A Big Tech-szektorban van, ami fontosabb a pénznél – a tudás. Bár az Apple termékek a mai napig népszerűek, nem fejlődtek annyit, mint a Google eszközei. Az almás vállalat hangalapú asszisztense, a Siri igencsak lemaradt a versenytársaitól – annyira, hogy ez már az Apple-t is zavarja. Így az amerikai cég lépéseket tesz az ügyben: egy titkos európai laboratóriumot hozott létre Zürichben, majd több tucat mesterséges intelligencia-szakértőt szerződtetett a Google-től azért, hogy fejlesszék az új MI-modelleit és -termékeit.

A Financial Times több száz LinkedIn-profilt, álláshirdetéseket és kutatási dokumentumokat elemezve arra a következtetésre jutott, hogy az Apple nagy létszámbővítési hullámot indított az MI-csapatának bővítésére. Az iPhone-gyártó különösen a Google munkavállalóit vette célba: 36 szakembert csábított el a riválisától 2018 óta.

Magyar hírlap

Translate »
Amerikai elnökválasztás 2024
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.