
A Politico szerint Giorgia Meloni kormányának két miniszterelnök-helyettese, Antonio Tajani és Matteo Salvini is amellett érvel, hogy a világ leghosszabb függőhídjaként emlegetett projekt stratégiai jelentőséggel bír, és így jogosan számolható el NATO-kötelezettségként.
„Meg kell értetnünk az olaszokkal, hogy a biztonság fogalma nem merül ki a tankokban” – fogalmazott Tajani, aki szerint a híd beleillik a védelem fogalmába, hiszen Szicília NATO-állomáshely.
A kormány egy áprilisi dokumentumban úgy fogalmazott:
„A híd nemcsak civil célokat szolgál, hanem nemzeti és nemzetközi biztonsági szempontból is stratégiai jelentőségű, mivel megkönnyíti az olasz és NATO-erők mozgását.”
A híd az olasz belpolitika egyik időről időre visszatérő, nagy elképzelése, de eddig technikai, pénzügyi és politikai akadályok – többek közt földrengésveszély és az elszabaduló kivitelezési költségek – gátolták a kivitelezését. Most azonban a kormány szerint a katonai besorolás segíthet leküzdeni a bürokratikus és jogi akadályokat, sőt akár uniós infrastrukturális alapokból is finanszírozhatóvá tenné a projektet.
Az ellenzék ugyanakkor hevesen bírálja a kormány elképzelését. Giuseppe Antoci, az Öt Csillag Mozgalom EP-képviselője úgy fogalmazott: „Ez az állampolgárok és a NATO-vállalások megcsúfolása. Kétlem, hogy elfogadnák ezt a kormányzati blöfföt.”
Szerinte a kormánynak inkább Dél-Olaszország valós problémáira – a kátyús utakra, a korszerűtlen kórházakra és az elavult vasúti hálózatra – kellene költenie a pénzt.
Ennek ellenére Matteo Salvini – aki politikai áttörést remél ettől a beruházástól a déli régióban – továbbra is erőteljesen lobbizik a koncepció megvalósításáért. A kormány szerint júliusban megérkezhet a végső engedély, és Salvini már azt is javasolta, hogy Silvio Berlusconiról nevezzék el a leendő hidat.